Header_Blog_Image_PillsDrawing_Website_RxB
Screenshot_20220202_172843-1

Bridging the Gap

Ich habe letzte Woche einige Nachforschungen für ein Projekt angestellt, das wir für ein Museum umsetzen. Ich kann hier nicht ins Detail gehen, da wir die Vertragsdetails noch nicht abgeschlossen haben, aber ich kann ein wenig über unseren Denkprozess bei der Suche nach einem überzeugenden Aufbau und den technologischen Puzzleteilen erzählen, die ihn zum Laufen bringen. Die Grundidee des Aufbaus ist, dass wir unsere Ökosystemsimulation Trophix den Besuchern des Museums so nahe wie möglich bringen wollen. Also keine Bildschirme mit Maus oder Gamecontroller. Grundsätzlich wollen wir jedes Setup vermeiden, das auf dem heimischen Laptop besser funktionieren würde. Stattdessen bemühen wir . . .
Logo-History_Blogpost1_RxB

Rot und Blau gleich lauwarm

"Wer bin ich?" - "Was ist mein Ziel, was meine Motivation?" - Große Fragen die ein „CD“ (Corporate Design) in die Öffentlichkeit vermitteln soll. Das Erscheinungsbild eines Unternehmens wird dabei über Farbe und Form nach außen transportiert, blabla. Seid den Big Five und der Alt-Right wissen wir, dass ein Erscheinungsbild auch das Gegenteil von dem bedeuten kann, was die inneren Motivationen eigentlich sind. Warum erzähle ich das? Weil sich mir in den letzten Wochen die Frage nach dem Erscheinungsbild von ROTxBLAU stellt und ich deshalb auch die eigene Motivation reflektieren musste. Nach dem Motto: Neues Jahr, neues CD! Auch wenn . . .
MDM_MEDIAstart_Logo

MDM-Gründerinitiative MEDIAstart

Hey hey! Nach einem sehr abwechslungsreichen Jahr 2021, starten wir mit Rückenwind ins neue Jahr: Mit Freude können wir verkünden, dass wir ab sofort Teil des zweiten MEDIAstart Jahrsganges sind.
3D_Coyote_Scene_Night

Verschiebung des Releasetermins für COYOTE

Hallöchen, Wir freuen uns euch mitteilen zu können, dass wir den Releasetermin für COYOTE auf unbestimmte Zeit verschieben werden. "Warum freuen die sich da?", fragt ihr euch vielleicht. Weil wir ein tolles Luxusproblem haben.
image-1451847286879920133

Coyote devlog #4 the Poznań Game Arena

The decision to go to a trade fair would have been harder for us as a young indie studio if it hadn't been for the PGA. It was affordable (although all in all it cost us quite some money), the journey wasn't far and when André Bernhard aka "The Indie Advisor" gives his recommendation, there are no more reasonable arguments not to go. The crux: we needed a presentable Coyote version.
image-1450756091277717504

COYOTE devlog #3

The past two weeks have been wild ones thats for sure. As our Project Manager Zenker packed his things for his very certainly earned holidays we, who have been left, needed to get our things together by ourselves. The PGA is ahead, our first fair and we want to look as good and professional as it suits us. Part of our schedule was to adjust our plans again. One of our internships (Sir Harry) turned out to be a little bit too professional for the internship-standard which led to some surprising new tasks concerning Blender-3D-modelling and the implementation of those . . .

COYOTE devlog #2

image-1351863008797077506-6

Last week we completed all main features for our Audio Manager. It's not a performance dangerous area of the game, so we did it completely in GDScript. Godot has a nice audio mixer so we used that and only wrote some code to make it easier for us to interact with Godot's systems. COYOTE has 4 main areas we use audio in:

  • Normal sound effects. Those get prioritized, so sounds of agents attacking the player will be louder than gameplay unrelated sounds.
  • Round robin sound effects. A script layer that chooses different sounds automatically, so they don't sound too repetitive.
  • Soundtrack themes. Mainly used in cutscenes and when talking to the "gods" of a species in the soulworld. Each species has it's own theme
  • Ecosystem feedback layers. Each species is one instrument in a song. When the player is in the soulworld (and no sountrack theme is playing) we mix the volume of each instrument depending on how dominant the species is in the ecosystem. The idea is that the soundtrack gives the player a (sub-)conscious feedback about the state of the system.
image-1429822253080973321

COYOTE devlog #1

AND it´s our first devlog eeEEEeEEvVVEVEVREEERRRR!!!! Yeha! Hi Howdy, Do you know what we are creating here? Till Q1 2022 we will releasing Coyote – a tactical adventure game where you play a kid which gets superpowers to communicate with a ecosystem. You will be able to rise this ecosystem as a Tamagotchi in the 90s - but with the side-task to balance the inhabitants of the ecosystem. And that’s very challenging!

Newsletter

Gamestudio aus Leipzig

SOFTWARE

TROPHIX

 

 

🇩🇪🔁🇬🇧

gefördert durch

MDM_MEDIAstart_Logo

Copyright 2022 ROTxBLAU © All Rights Reserved